GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Hrabia Ory” Rossiniego w Opéra Royal de Wallonie-Liège
Strona 3 z 3
Bezpretensjonalne i oszczędne dekoracje Erica Rufa ukazują rodzaj kaplicy z widocznym konfesjonałem w akcie pierwszym i jadalnię zamku Formoutiers w akcie drugim. Z ową atrakcyjną pod względem wizualnym - pomimo swej skromności - scenografią doskonale współgrają zaprojektowane przez Christiana Lacroix ubiory: arystokratyczne kostiumy dla mężczyzn i eleganckie suknie dla szlachetnych dam. Aby ukazać wszystkie walory omawianej opery Rossiniego konieczne jest skompletowanie obsady prezentującej nie tylko najwyższy poziom wokalny, ale także nieprzeciętne zdolności aktorskie. I to się w tym przypadku rzeczywiście doskonale udało.
Niepodważalną gwiazdą wieczoru jest młodziutka belgijska sopranistka Jodie Devos, która w roli Hrabiny Adeli porywa swobodą i naturalnością idealnie brzmiącego głosu oraz nieustannie przykuwającą uwagę osobowością sceniczną. Buduje ona oscylującą pomiędzy histerią i nieśmiałością postać dziewczyny z trudem walczącej z cielesnymi impulsami.
Jej godnym partnerem okazuje się być włoski tenor Antonio Siragusa, imponujący rzadko spotykanym temperamentem scenicznym i wzbudzający na widowni salwy śmiechu niebywałą vis comica. W partii Rimbaud, nieodłącznego towarzysza hrabiego Ory, podziwiać można dysponującego gęsto zabarwionym barytonem Enrico Marabelliego, zaś mezzosopranistka Josè Maria Lo Monaco wdzięcznie buduje rolę pazia Isoliera. Oprócz nich na scenie w Liège pojawiają się także występujący jako Preceptor bas Laurent Kubla i wcielająca się w damę Ragondę mezzosopranistka Alexise Yerna. Docenić też należy solidne przygotowanie bezbłędnie się odnajdującego w komediowej konwencji i świetnie brzmiącego chóru. Za sprawą dyrygenta Jordiego Bernàcera (obecnie szefa rezydenta opery w San Francisco) grająca lekko, pewnie i z dużą dozą elegancji Orkiestra Opéra Royal de Wallonie-Liège wydobywa z partytury Rossiniego subtelne efekty komiczne, nasycony erotyzmem wdzięk oraz niezliczone detale instrumentalne. Dobry humor opuszczających widownię widzów świetnie się wpisuje w atmosferę noworocznej zabawy. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |