opery, balety, musicale, koncerty, recitale, operetki, festiwale, konkursy, śpiewacy, tancerze, reżyserzy, dyrygenci, pianiści, muzycy, orkiestry, wirtuozi, zespoły kameralne, scenografowie, choreografowie, donatorzy, antreprenerzy, fundacje
  • images/dyrygent/barenboim daniel 14-138.jpg
  • images/dyrygent/bernstein leonard 941-87.jpg
  • images/dyrygent/bruggen frans 547-1.jpg
  • images/dyrygent/czyz henryk 118-69.jpg
  • images/dyrygent/domingo placido 616-193.jpg
  • images/dyrygent/haitink bernard 921-6.jpg
  • images/dyrygent/kaspszyk jacek 317-185.jpg
  • images/dyrygent/kord kazimierz 66-84.jpg
  • images/dyrygent/krenz jan 658-38.jpg
  • images/dyrygent/latoszewski zygmunt 84-5.jpg
  • images/dyrygent/levine james 143-48.jpg
  • images/dyrygent/lutoslawski witold 127-174.jpg
  • images/dyrygent/madey boguslaw 32-434.jpg
  • images/dyrygent/maksymiuk jerzy 725-83.jpg
  • images/dyrygent/masur kurt 814-32.jpg
  • images/dyrygent/mehta zubin 562-10.jpg
  • images/dyrygent/menuhin yehudi 746-630.jpg
  • images/dyrygent/michnik ewa 829-241.jpg
  • images/dyrygent/minkowski marc 64-26.jpg
  • images/dyrygent/mutti riccardo 037-62.jpg
  • images/dyrygent/penderecki krzysztof 518-110.jpg
  • images/dyrygent/rachon stefan 744-4292.jpg
  • images/dyrygent/rowicki witold 96-67.jpg
  • images/dyrygent/roztropowicz mscislaw 76-703.jpg
  • images/dyrygent/santi nello 721-16.jpg
  • images/dyrygent/satanowski robert 941-194.jpg
  • images/dyrygent/sawallisch wolfgang 729-19.jpg
  • images/dyrygent/semkow jerzy 633-18.jpg
  • images/dyrygent/skrowaczewski stanislaw 530-19.jpg
  • images/dyrygent/strugala tadeusz 037-268.jpg
  • images/dyrygent/stryja karol 611-87.jpg
  • images/dyrygent/wicherek antoni 24-168.jpg
  • images/dyrygent/wit antoni 52-107.jpg
  • images/dyrygent/zedda alberto 172-27.jpg


Galeria



T. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego




26 kwiecień 2024       


Wydarzenia

  • Papiez 131-48.jpg
  • Turandot 23-205.jpg
  • Pierscien w Warszawie 910-4687.jpg
  • Jubileusz Paprockiego 455-94.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-17.jpg
  • La Fenice 612-117.jpg
  • Pierscien we Wroclawiu 665-81.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-194.jpg
  • Mozart w WOK 440-68.jpg
  • La Fenice 68-303.jpg
  • Papiez 131-89.jpg
  • Jubileusz Wicherka 459-275.jpg
  • Papiez 131-169.jpg
  • La Fenice 612-3.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-224.jpg
  • La Scala w Poznaniu 155-126.jpg
  • Jubileusz,TW Lodz 713-108.jpg
  • Domingo w Zabrzu 272-219.jpg
  • Mistrz i Malgorzata 85-4147.jpg
  • Mozart w WOK 93-28.jpg

Tłumacz na

Polish English French German Italian Russian

Szukaj w Maestro



Odwiedza nas

81 melomanów

  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image
  • image

Przegląd nowości

„Hrabia Ory” Rossiniego w Opéra Royal de Wallonie-Liège

To wszystko nie ma jednak praktycznie żadnego znaczenia, ponieważ rzeczona opera wciąż urzeka widzów niebywałą świeżością, werwą i szlachetnym komizmem. Nic zatem dziwnego, że Hrabia Ory zajmuje w okresie Nowego Roku uprzywilejowane miejsce w repertuarach wielu teatrów operowych, tak jak to ma obecnie miejsce w belgijskiej Opéra Royal de Wallonie-Liège. Prezentowane przez nią przedstawienie, w wydaniu francuskiego reżysera Denisa Podalydèsa, zostało przygotowane w koprodukcji z paryską Opéra-Comique i wersalską Opéra Royal-Château, gdzie można je było oglądać w zeszłym roku.

 

Le Comte Ory,Liege 2

 

Ciekawe przeprowadzenie dramaturgicznej narracji rzeczonej opery nie należy wbrew pozorom do łatwych zadań, albowiem prosta w gruncie rzeczy historia może dość szybko sprowadzić reżysera na manowce i wywołać u widzów poczucie znudzenia. Oto bowiem obserwujemy losy młodego hrabiego, który zamiast wyruszyć z drużyną Formoutiers na wyprawę krzyżową, przebiera się za mędrca-pustelnika i usiłuje pocieszać samotne dziewice i białogłowy.

 

Le Comte Ory,Liege 3

 

Jego głównym celem jest jednak zamknięta w murach zamku piękna Adela, do której hrabia dostaje się wraz z przebranymi za pątniczki towarzyszami. Po licznych perypetiach, nieporozumieniach i nagłych zwrotach akcji trąbka ogłasza przybycie krzyżowców, wśród których znajdują się brat Adeli i ojciec hrabiego Ory, co z kolei zmusza niesfornych przebierańców do nagłej ucieczki. Utrzymana w niemalże klasycznym stylu inscenizacja Podalydèsa ujmuje subtelnym i pozbawionym wszelkiej wulgarności humorem, polotem, lekkością i po mistrzowsku ustawionymi działaniami aktorskimi, w których każdy gest, poza czy spojrzenie mają swoje precyzyjnie sugerowane znaczenie. Reżyser przenosi akcję ze średniowiecza do czasów powstania dzieła, wpisując zarazem w całą wizję aluzje dotyczące kolonizacji Algierii. Ogólnie rzecz ujmując Podalydès ogniskuje swój sceniczny obraz na jednoznacznym potępieniu purytanizmu, tłumiącego spontaniczne i szczere manifestowanie najbardziej intymnych i ukrytych pragnień głównych postaci tej opery.


Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART