GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościAd plurimos annos, Maestro!
Strona 3 z 4
Co prawda trochę niepewnie brzmiały pierwsze skrzypce, otwierające utwór, ale później coraz pewniej kapelmistrz kreślił epicki charakter tego fresku muzycznego, zwłaszcza w rozbudowanych ogniwach Glorii i Creda. Na wieńczącym tę pierwszą słowu Amen artysta przeprowadził imponujące crescendo.
Również czysto retorycznemu i zazwyczaj dość konwencjonalnemu ujęciu Creda, dyrygent nadał żywą dramaturgię, odtwarzającą opisane w nim wypadki ewangeliczne. Surowo i dramatycznie zabrzmiał śpiew basów, przywołujący akt ukrzyżowania, by po przetrzymanej przez Baderę pauzie generalnej triumfalnie wybuchła radość całego chóru ze zmartwychwstania. Prawdopodobnie ze względu na zakaz występu kobiet w kościołach, którego ofiarą padli Rossini (z tego powodu jego Petite Messe solennelle nie mogła zostać wykonana w świątyni) oraz pośmiertnie Chopin, który zażyczył sobie odegranie podczas uroczystości żałobnych Requiem Mozarta (ostatecznie w paryskiej Madeleine śpiewaczki ukryte zostały za zasłoną) zredukowano solistów wyłącznie do głosów męskich. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |