GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMoc głosu i jego uwodzicielskość – „Samson i Dalila” z MET
Strona 1 z 4
Również druga transmisja poranka z nowojorskiej Metropolitan Opera (obejrzana 20 października w krakowskim kinie Kijów, należącym do sieci Apollo Film) dotyczyła opery, w której ważną rolę odgrywa czynnik widowiskowy. A za taką uznać można Samsona i Dalilę op. 47 Camille’a Saint-Saënsa, osnutych na wątkach z biblijnej Księgi Sędziów, którzy po raz kolejny pojawiają się na scenie Metropolitan, tym razem w inscenizacji Darko Tresnjaka, która miała premierę 24 września.
Scenę oglądamy poprzez wycięty w oknie portalowym otwór w kształcie przedłużonego półkola. Pierwsze, co rzuca się w oczy, to eklektyzm zaprojektowanych przez Alexandra Dodge’a dekoracji, łączących tradycję ze współczesnością. I znów wszechwładna symetria rządzi w skrajnych aktach. W pierwszym sceneria złożona jest z ażurowych murów i blanków twierdzy, przedzielonych po środku monumentalnymi schodami, a w trzecim tworzy ją przepołowiona sylwetka monstrualnej wielkości giganta jako wyobrażenie świątyni Molocha, w której odbywają się bachanalia i składane są krwawe ofiary. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |