GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościPoszukiwania Szymańskiego
Strona 2 z 3
Układ kompozycji jest dosyć przejrzysty. Składa się z kilku segmentów a w każdym na początku mamy do czynienia z prezentacją mikro-pseudo-cytatów orkiestrowych dzieł np. Mozarta, Beethovena, Brahmsa, Rossiniego, Mendelssohna, a więc muzyki nierzadko wykonywanej przez ten znakomity zespół, a później następuje stylizowane odautorskie rozwinięcie zaprezentowanych urywków aby przejść do kolejnego segmentu.
Kompozycja Pawła Szymańskiego nawiązuje zatem do w pełni tonalnej, klasycznej aury dźwiękowej będącej specjalnością Orkiestry XVIII Wieku, jest też jakby próbą zilustrowania metody pracy hipotetycznego kompozytora, który stara się z katalogu pewnych typowych chwytów melodycznych czy harmonicznych stosowanych przez poprzedników wybrać dla siebie tę najwłaściwszą metodę, styl, konwencję. Oczywiście znaczenie konwencjonalnych zwrotów i łączników muzycznych było dla dawnych kompozytorów sposobem narracji, stopniowania napięcia czy po prostu zwrotem retorycznym. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |