GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościObłęd jakich mało
Strona 1 z 3
Zgodnie z konwencją romantycznego melodramatu operowego, a odchodząc od faktów historycznych, tytułowa bohaterka opery Gaetano Donizettiego Anna Boleyn w finale, przed egzekucją, doznaje pomieszania zmysłów, co znajduje wyraz w wirtuozowskim, koloraturowym rondzie Al dolce guidami, w efektowny sposób wieńczącym dzieło.
O pięć lat tego rodzaju rozwiązanie wyprzedziło scenę obłędu z Łucji z Lammermooru, która przyćmiła swoją porpzedniczkę. O tyle jednak Anna Boleyn pozostaje dla śpiewaków niewdzięczna, że posiada zdecydowanie deklamacyjny charakter, a więc przeważają w niej melodyczne recytatywy, wymagające przy tym znacznych umiejętności technicznych oraz naturalnych predyspozycji głosowych, podczas gdy popisowych ustępów solowych jest stosunkowo niewiele. Ważną rolę w jej przebiegu odgrywają natomiast concertata czyli wielkie sceny zespołowe, w których liczy się przede wszystkim dyscyplina i precyzja wykonawcza. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |