GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Leopold Godowski (60)
Strona 1 z 2
Można spędzić przy klawiaturze fortepianu wiele godzin, dni, tygodni, miesięcy, a nawet lat na cyzelowaniu wielu niuansów muzycznych. W spokoju, z dala od zgiełku codzienności, w przytulnym zaciszu domowym do którego dostęp mają jedynie najbliższe osoby. Jednak wszystko to może okazać się całkowicie bezwartościowe, jeśli muzyk nie odważy się wyjść i wykonać przed publicznością studiowanych dzieł. Tak naprawdę to dopiero wtedy poznawane dzieła rozpoczynają swój żywot.
Dopiero w kontakcie ze słuchaczem. Samodzielnie można jedynie dogłębnie poznać dzieło muzyczne. Nie sposób zbudować go w pełnym wymiarze bez zbudowania relacji pomiędzy twórcą, odtwórcą i odbiorcą. Pozycja pianistów jest w tym względzie bardzo szczególna. Dość często to właśnie oni spośród wszystkich muzyków mają z tym duży problem. Ze zrozumiałych przyczyn, gdyż jako soliści większość czasu spędzają samotnie przy klawiaturze fortepianu. W ich przypadku proces poznawania utworu różni się dość znacznie od opanowania dzieła przez zespoły kameralne czy też orkiestrowe. Tam zawsze jest druga, trzecia, czwarta, a nawet dziesiąta osoba, jest ktoś o odmiennym punkcie widzenia, o innej emocjonalności i wyobraźni muzycznej. Pianista musi być samowystarczalny. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |