GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościSubiektywny kalejdoskop pianistyki światowej – Jerzy Żurawlew (57)
Strona 1 z 2
Życie muzyczne społeczeństw rozpatrywać można na wielu płaszczyznach. Jedną z nich jest siła oddziaływania artystów na innych ludzi. Zależy ona nie tylko od samego muzyka, lecz również od wielu innych czynników, które składają się na rozpoznawalność, popularność, wykorzystywanie nietypowych możliwości docierania do młodych odbiorców, angażowanie się w nietypowe projekty muzyczne, nagrania, wywiady itp.
Zasięg sztuki muzyków może rozlewać się zarówno na cały świat lub ograniczyć się jedynie do jednego kontynentu, na przykład Europy. Równie dobrze muzycy mogą spełniać się w aktywności ograniczonej do jednego kraju, na przykład do Polski, bądź też prężnie działać wyłącznie w jednym mieście, w wybranej dzielnicy, w jednym ośrodku kulturalnym. Ostatnim szczeblem drabiny oddziaływania artystycznego jest dom rodzinny, czyli zajmowanie się sztuką wyłącznie w gronie najbliższych osób w zaciszu domowym. Gra na fortepianie, wieloletnie studia, nieskończona liczba godzin spędzonych nad klawiaturą fortepianu, walka z samym sobą, przezwyciężanie stresu, trudna nauka przyjmowania cierpkich słów krytyki, bezustanne rozwijanie się i poznawanie nowych utworów. Po latach pracy wszystko to może okazać się mało wartościowe. Mało wartościowe niekoniecznie dla nas samych, lecz dla innych ludzi. Często muzycy zapominają, że muszą wyjść do ludzi ze swoją muzyką, ze swoją grą. Nikt o nich nie będzie wiedział dopóki nie dadzą szansy poznania się światu. Muzyk nie może zatrzymywać muzyki tylko i wyłącznie dla siebie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |