GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościDobra zmiana w Operze Wrocławskiej
Strona 2 z 2
Karnawał zwierząt w ujęciu inscenizacyjnym i choreograficznym Anny Hop, przy barwnej i przemawiającej do dziecięcej wyobraźni scenografii Małgorzaty Szabłowskiej (kostiumy projektu Katarzyny Rott) to widowisko ze wszech miar interesujące. Jego warstwa choreograficzna dostosowana została do aktualnych możliwości zespołu baletowego Opery Wrocławskiej (aż 19 cudzoziemców na 35 tancerzy). To też sceny zespołowe tańczone były równo, swobodnie i z wdziękiem. Konstruując atrakcyjne rozwiązania sceniczne Anna Hop wykazała się inteligencją, zrozumieniem możliwości percepcyjnych młodej widowni i urodą ruchu w zręcznym połączeniu tańca klasycznego z techniką modern. Dobrym pomysłem było wprowadzenie narratora z offu, którego teksty informowały, objaśniały, komentowały i kierowały uwagę dziecięcej widowni na to, co działo się na scenie. Ilość przedsięwzięć Opery Wrocławskiej z myślą o młodych widzach zadziwia i imponuje. Z nieco bałaganiarskich informacji internetowych wyłoniłem następujące tytuły: Coppelia, Kopciuszek, Pchła szachrajka, W krainie czarodziejskiego fletu… Ufam, że prezentują one równie dobry poziom, co Karnawał zwierząt transmitowany właśnie w telewizji. W porównaniu z teatrami operowymi w innych miastach Wrocław w skali każdego miesiąca gra najwięcej spektakli operowych i baletowych, dobiera repertuar niebanalny, często nie oglądany nigdy we Wrocławiu (poza nieszczęsnymi Krakowiakami i Góralami). Wszystko to sugeruje, że Opera Wrocławska w nowej rzeczywistości wymaga częstych wizyt, bo niemal co miesiąc prezentowane są tam nowe produkcje. W tym sezonie Fidelio, Krakowiacy i Górale, Emanuel Kant, Eufolia Ambulo, Orfeusz i Eurydyka, Kandyd, Oberto (wykonanie koncertowe), Romeo i Julia (balet), Capuletti i Montecchi, Via Crucis, Najdzielniejszy z rycerzy, Wieczór polski (Chopin, Karłowicz, Kilar), Nabucco (wersja plenerowa), Zakaz miłości (wczesny Wagner). Jeśli za tym pójdzie jakość wykonania, celny dobór realizatorów, dobra promocja, a przede wszystkim interesujący śpiewacy i tancerze, to „dobra zmiana” stanie się – przynajmniej w operowym Wrocławiu – zjawiskiem cennym i od dawna oczekiwanym. Sławomir Pietras |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |