GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościI Międzynarodowy Konkurs Wokalny im. Antoniny Campi w Lublinie przeszedł do historii (7-10 lutego 2017).
Strona 3 z 4
Pozostało ostatecznie ośmiu młodych artystów, zaprezentowali się na uroczystym koncercie finałowym przy niemal pełnej widowni lubelskiej Sali Operowej 10 lutego. Przed audytorium pojawiła się wyborna Orkiestra Akademii Beethovenowskiej, jeden z czołowych polskich zespołów symfonicznych młodego pokolenia pod batutą maestro Yannisa Pouspourikasa, dyrygenta Opery w Essen, goszczącego w Orchestre de la Suisse Romande, Orchestre de Monte-Carlo czy Dublin Radio Orchestre, Chambre de Genève, Madrid Symphony Orchestra (Teatro Real). Dodajmy – dyrygował po raz pierwszy w Polsce, wspaniale komunikował się z orkiestrą i młodymi, poddającymi się ocenie jury śpiewakami. Był także członkiem grona jurorów. Ciężkie było zadanie wyboru „szpicy” śpiewaków, decyzje dla niektórych miały wagę „wyroków”, choć faktycznie to szansa na poznanie różnych opinii, na dowiedzenie się, nad czym popracować, co poprawić.
Jury stanowiły osobistości operowego świata, pracujące z tej mniej znanej strony sceny – zajęć z artystami, prowadzenia agencji artystycznych czy jako szefowie artystyczni scen. Brenda Hurley jest dyrektorką Międzynarodowego Studia Operowego przy Operze w Zurychu, jedną z najbardziej cenionych trenerek głosu swojego pokolenia. Eytan Pessen, pedagog śpiewu, muzyk pochodzenia niemiecko-izraelskiego. Korepetytor i pianista Programu Kształcenia Młodych Talentów w Metropolitan Opera; pianista, coach i kameralista, m.in. Filharmonii Berlińskiej, Wigmore Hall, podczas Rheingau Festival czy Miskolc Festival, Oper Frankfurt czy drezdeńskiej Semperoper; Akademii Operowej Teatru Wielkiego – Opery Narodowej. Ferenc Anger, dyrektor Artystyczny Węgierskiej Opery Państwowej, reżyser m.in. Ariadny na Naksos, The Rake’s Progress, Farnace czy Tryptyku Pucciniego i Traviaty. Michael Gruber, menedżer Opera4u w Wiedniu, doświadczony menedżer artystów, konsultant artystyczny i casting director dla m.in. Theater Freiburg (Niemcy), Bartók Plusz Opera Festival Miskolc (Węgry). Przewodniczyła jury Ewa Vesin, pracownik naukowo-dydaktyczny Akademii Muzycznej im. K. Lipińskiego we Wrocławiu; członkini Polskiego Stowarzyszenia Pedagogów Śpiewu; artystka współpracuje m.in. z Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie, Teatrem Wielkim w Łodzi, Operą Krakowską, Operą Śląską, Operą Podlaską, NOSPR-em czy Orkiestrą Symfoniczną NFM we Wrocławiu, Filharmonią Narodową w Warszawie, a także Filharmonią Narodową w Pekinie. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |