GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowości„Orfeusz w piekle” Offenbacha w Angers Nantes Opéra
Strona 5 z 6
W rzeczywistości reżyser kpi sobie w ten sposób z obscenicznego wyglądu pożerających nieprawdopodobne ilości jedzenia i pijących bez umiaru „panów” tego świata, mistrzów szaleńczej konsumpcji korzystających z niezasłużonych przywilejów. Tym samym wprowadza – przecież zgodnie z zamiarem Offenbacha – wątek polityczny. Ciekawe, że ci wszyscy bogowie bardzo chętnie opuszczają Olimp, aby z pośpiechem udać się do oferującego im znacznie atrakcyjniejsze rozrywki świata podziemnego.
A ten z kolei jest dzięki wyobraźni reżysera Teda Huffmana zaludniony człekopodobnymi istotami – pomiędzy którymi dostrzegamy między innymi różnego rodzaju płazy, ptaki i skorupiaki, żaby, indyki – tworzące zaangażowany w akcję chór. Nie brakuje tu też przyjmującego postać niedźwiedzia Johna Styxa, czyli byłego króla Beocji zdeklasowanego do roli piekielnego kamerdynera, oraz towarzyszących Plutonowi trzech psów-cerberów, które oprócz strzeżenia wejścia do świata zmarłych wspierają niecne działania swego pana.
Wszyscy oni są wyposażeni w barwne i cieszące oko stroje, wszyscy też poruszają się w tworzących swoistą choreografię układach (ustawionych przez Yarę Travieso). W połączeniu z pomysłową grą aktorską i niezwykle dynamicznym, a czasem wręcz żywiołowym, prowadzeniem akcji powstaje porywające i tryskające przednim humorem widowisko. Każda z ról jest doskonale charakteryzowana w zakresie wokalnym, co zawdzięczamy młodemu, świetnie wyszkolonemu i zdradzającemu nieprzeciętną vis comica zespołowi wykonawców. Co ważne, czuje się, że jego członkowie stanowią idealnie zgraną i doskonale się ze sobą czującą grupę przyjaciół, toteż nic dziwnego, iż ich entuzjazm i radość udzielają się zachwyconym widzom. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |