GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościTrzy razy balet
Strona 3 z 4
Odpowiedzialny za rekonstrukcję Fokinowskiej składanki – podczas prapremiery wyciągnięto z magazynów Teatru Maryjskiego w Petersburgu dekoracje z kilku innych widowisk – rosyjski choreograf Alexei Fadeyechev pochwalił zespół PBN mówiąc, że było „prawie” dobrze.
Drugi element tryptyku – Bolero – przygotował szef zespołu Krzysztof Pastor. Było to autentyczne wydarzenie pod każdym względem, choć też częściowo przeniesione z Amsterdamu z 2012 roku. Muzyka Ravela jakby stworzona do tańca, z umiejętnie stopniowanym napięciem i kończąca ten słynny poemat wybuchem energii, została w sposób twórczy, mechanistyczno-geometryczny rozpracowana przez choreografa. Doskonałe było samo wykonanie orkiestrowe dzieła pod batutą Marcina Nałęcz-Niesiołowskiego, nowego dyrektora Opery Wrocławskiej. Kapelmistrz jednocześnie bardzo inteligentnie dopasowywał tempo poszczególnych fraz do rytmu figur realizowanych przez tancerzy. Czołowa para – Chinara Alizade i Paweł Koncewoj uzupełniana przez posiłkowych solistów oraz traktowany jak jedna maszyna zespół wykonali zamysł Pastora w sposób dynamiczny, perfekcyjny. Nie ma powodu dokładać do tego wspaniałego układu jakichś historii i fabuł. Nie chodziło tutaj ani o opowieść miłosną ani o inny dramat, dramat wzięty z literatury, ruchy artystów nie miały sugerować żadnych ludzkich czynności. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |