GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościKto wpadł do Gopła?
Strona 4 z 4
Mówiąc pół żartem, pół serio stanowią ciekawie przygotowany test w zgaduj-zgaduli typu „Co to za melodia?”… Rzecz w tym, że o ile postacie z dzieł Fransa Halsa, Emila Nolde, Francisco Goyi, Fra Angelico, Vincenta van Gogha, Andrzeja Wróblewskiego i kilku innych, są przejmujące, wzruszające albo wstrząsające do głębi, to w aranżacji scenicznej Janusza Wiśniewskiego są tylko upiorną karykaturą.
I to nie jest komplement. Gdyby kreator przedstawienia operowego, jak wiemy wielki admirator sztuk plastycznych, nie tylko nawiązywał, ale wsłuchał się w muzykę i stworzył coś własnego, może bliżej trafiłby w język Żeleńskiego.
A właśnie muzyka w operze, tak sprawnie wykonana pod dyrekcją Grzegorza Nowaka i z chórem przygotowanym przez Mirosława Janowskiego, stanowi główną wartość i środek artystycznego wyrazu. Wiśniewski nie zaszkodził muzyce, mało tego, potraktował akcję opery jak całkowity debiutant, który tylko rozstawia śpiewaków na scenie i każe im tkwić nieruchomo, co jest wygodne z punktu widzenia emisji głosu. Wtedy jednak mogłoby pojawić się pytanie – po co tutaj reżyser. A właśnie – był potrzebny do realizacji drugiego przedstawienia z żywymi obrazami. Joanna Tumiłowicz |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |