GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościWzajemne karesy
Strona 1 z 2
Wróciłem z Amsterdamu, gdzie w pierwszych dniach maja oglądałem w gronie prominentnych polskich baletomanów Romeo i Julię w choreografii Saschy Waltz z muzyką Hectora Berlioza. Spektakl podobał nam się bardzo średnio. Chłodem wiało od sztuki Saschy Waltz, o której tak interesująco pisze Jacek Marczyński w wydanym właśnie zbiorze esejów ,,Dziesięć tańczących kobiet”. Trochę podobnym choreografem jest nasz Krzysztof Pastor. Nie ma więc powodów jeździć do Amsterdamu. Po powrocie dobra wiadomość z giełdy operowych dyrektorów. Nowym szefem Opery Wrocławskiej został Marcin Nałęcz-Niesiołowski. To mu się po prostu należało, a dla Wrocławia jest wyjściem optymalnym, gdy się spojrzy na ubiegających się kandydatów, z kuriozalnym połączeniem światowej klasy sopranu z miernym tenorem. Nałęcz-Niesiołowski jest świetnym dyrygentem, a ponadto dyplomowanym śpiewakiem, zaprawionym w dyrektorskich bojach. Został szczególnie haniebnie potraktowany w Białymstoku, gdzie kierując Filharmonią jednocześnie zbudował piękny, nowoczesny gmach operowy, po czym – jak to u nas – zamiast wdzięczności nastąpiła brutalna dymisja. Z pięknym pożegnaniem dotychczasowej wrocławskiej operowej dyrektorki wystąpił na swym blogu Marek Weiss. Zgadzam się z większością zawartych tam stwierdzeń i karesów pod adresem Ewy Michnik, między którymi jest takie zdanie: ,,Była rzeczywiście potężna dzięki swej umiejętności zarządzania wielkim organizmem, jakim jest opera… Może tylko Waldemar Dąbrowski może się z nią mierzyć w tej dyscyplinie. Wraz ze Sławomirem Pietrasem tych troje pozostanie już na zawsze w panteonie największych dyrektorów naszych czasów”. Bóg Ci zapłać – Marku! Tegoroczny maj jest dla mnie szczególnie obfity w karesy. |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |