Przegląd nowości

Brecht śpiewany

Opublikowano: wtorek, 24, listopad 2015 10:38

Siedem grzechów głównych wystawiła Scena Młodych Warszawskiej Opery Kameralnej. To krótkie dzieło sceniczne z muzyką Kurta Weilla przygotowano bardzo starannie zarówno od strony muzycznej jak i scenicznej.

Siedem,WOK 1

Rytmiczne i melodyjne songi zostały wsparte tańcem w choreografii Marii Grądzkiej. Główna bohaterka dramatu Anna występuje tutaj w trzech osobach, jako narratorka, aktorka i tancerka. Wspaniałą kreację wokalną przy minimum środków aktorskich stworzyła Olga Rusin wykonując niemieckie libretto surowym głosem pieśniarki z jakiegoś kabaretu z lat 30.

Siedem,WOK 2

Przyodziana w czerwoną kurtkę puchową i ucharakteryzowana na „łysą śpiewaczkę” tworzyła niesamowity nastrój. Wtórowała jej w warstwie pantomimiczno-aktorskiej Monika Łopuszyńska, zaś część narracji ruchowej przekazywała tancerka Ewelina Grzechnik.


Podziw budziła również pełna pomysłów reżyseria widowiska Miki Rosenfeld oraz opresyjna, turpistyczna scenografia Karoliny Fandrejewskiej. W warstwie muzycznej nie można pominąć profesjonalizmu dyrygenta Grzegorza Wierusa, który perfekcyjnie realizował wraz z Orkiestrą Sceny Młodych WOK tę symfoniczno-musicalową partyturę.

Siedem,WOK 3

Przedstawienie mimo zastosowania skromnych środków robiło wstrząsające wrażenie, do czego przyczyniło się oczywiście także genialne libretto Bertolta Brechta.

Siedem,WOK 4

Spektakl Siedmiu grzechów głównych dowodził też, że młode pokolenie twórców biorących udział w tym projekcie ma ogromny potencjał, który dzięki inicjatywie Warszawskiej Opery Kameralnej przynosi doskonałe rezultaty artystyczne. W 2015 roku mamy już do czynienia z 3 Edycją Sceny Młodych, którą koordynuje Grzegorz Hardej.

                                                                        Joanna Tumiłowicz