GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościMuzyka filmowa pod batutą Marzeny Diakun
Strona 2 z 2
W programie koncertu, zatytułowanego „Złoty wiek kompozytorów hollywoodzkich” znalazły się utwory Miklósa Rózsa (znanego ze współpracy z Billy Wilderem, Vincente Minellim, Fritzem Langiem czy Georgem Cukorem), Franza Waxmana (laureata dwóch Oscarów za „Bulwar Zachodzącego Słońca” Billy Wildera i „Miejsce pod słońcem” George’a Stevensa), Bernarda Hermanna (autora muzyki do filmów Alfreda Hitchcocka w latach 1955–1966, a także ścieżki dźwiękowej do filmu „Taxi Driver” Martina Scorsese) i Ericha Wolfganga Korngolda (kompozytora austriackiego, który w latach czterdziestych zaczął pisać muzykę filmową dla firmy Warner Bros). Najważniejszym punktem programu transmitowanego na żywo przez France Musique koncertu, przedstawianego przez dwóch dziennikarzy muzycznych Thierry’ego Jousse i Clément Rocheforta, była jednak kreacja utworu Pièces à conviction napisanego specjalnie na tę okazję przez Marca Mardera, czyli wymienionego już powyżej laureata zeszłorocznego konkursu.
W wykonaniach wszystkich wymienionych kompozycji Marzena Diakun wzbudzała podziw pewnością i swobodą techniczną oraz precyzją i czytelnością gestów, a także konsekwentnie realizowanymi koncepcjami i logicznym rozplanowaniem napięć i kulminacji. Te wszystkie walory w połączeniu z różnorodną paletą barw dźwiękowych i potoczystością pulsującej życiem narracji muzycznej świadczą o wysokiej próby rzemiośle dyrygenckim polskiej artystki, którą licznie zgromadzona publiczność nagrodziła gromkimi brawami. Leszek Bernat |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |