GaleriaT. Shebanova gra - Pory roku Czajkowskiego
Wydarzenia |
Szukaj w Maestro |
||
|
|
||
Przegląd nowościJubileusz Antoniego Wita w Filharmonii Narodowej
Strona 3 z 3
Wbrew tytułowi, rola organów nie jest znów tak wielka i przypadła Piotrowi Wilczyńskiemu. Pomiędzy tymi dziełami znalazła się XV Msza C-dur KV 317 Wolfganga Amadeusa Mozarta. Mimo miana Koronacyjnej jest dość skromna pod względem rozmiarów i faktury (nieobecność fug), zwłaszcza w porównaniu z tzw. Wielką c-moll, choć niekompletną.
Składa się z nieskomplikowanych chórów i ansambli solistów, nie wyróżniając się niczym szczególnym na tle ówczesnej, użytkowej muzyki kościelnej. Bardziej indywidualne rysy posiadają Sanctus i stosunkowo rozbudowane Agnus Dei, zwłaszcza w porównaniu z lapidarnymi: Glorią i Credo, z dłuższą partią sopranową, w której wystąpiła Aleksandra Kubas-Kruk. Grono śpiewaków uzupełniali: Ewa Marciniec, Rafał Bartmiński i Wojciech Gierlach. „Jak Piłat w Credo”, dwie przedstawicielki kampanii „Ostatnie pokolenie” wdarły się na estradę w tym właśnie ustępie, rozwinęły transparent i zakłóciły okrzykami przebieg muzyki, ale dyrygent i muzycy zachowali zimną krew i nie przerwali wykonania, udowadniając tym swój profesjonalizm. Lesław Czapliński |
|||
Maestro jest tytułem jakim honoruje się najwybitniejszych muzyków wirtuozów dyrygentów śpiewaków i nauczycieli. Właśnie im oraz podążającym za ich przykładem artystom poświęcona jest ta strona |
|||
2006 Copyright © Wiesław Sornat (R) All rights reserved MULTART |